Salling Group indgår strategisk julekalendersamarbejde med TV2

Salling Group 26. aug 2021 -
This describes the image
Foto: Salling Group
  • Dagligvarekoncernen får de næste fire år adgang til at bruge julekalenderunivers fra TV2 til produktion og distribution af merchandise 

Den danske dagligvaregigant Salling Group indgår et fireårigt samarbejde med tv-kanalen TV2 fra 2022 til 2025. Samarbejdet omhandler produktion og distribution af merchandise ifm. TV2's julekalender-serie om nissepigen Tinka, når det seneste indspark i rækken - Tinka og sjælens spejl - får premiere til december næste år.

Det skriver TV2 i en pressemeddelelse.

Som en del af aftalen bliver Salling Group også programsponsor for TV 2s julekalendere i samme periode.

- Aftalen med Salling Group kommer med en stor gensidig forpligtigelse. TV 2 skal fortsat levere julekalendere i høj kvalitet, og i fællesskab skal vi finde veje ind i de universer, hvor vi giver danskerne endnu mere at samles om i julen, siger Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør på TV 2. 

- Salling Group har en stærk tradition for at arbejde med universer gennem loyalitetsprogrammer. Det glæder vi os til at bygge videre på i fællesskab med julekalenderen som omdrejningspunkt, og der er allerede mange gode samtaler i gang om, hvordan vi bedst forløser potentialet. Det har været vigtigt for os med et længevarende partnerskab - der ligger kolossalt mange muligheder, og gennem en fireårig periode har vi mulighed for at afprøve og udvikle de forskellige modeller, siger Jacob Weinreich.

Hos Salling Group er det planen, at flere af koncernens butikker og kæder skal have en central rolle ift. samarbejdet.

- Vi glæder os til at komme i gang med vores nye partnerskab med TV 2, og at vi ovenikøbet skyder samarbejdet i gang med endnu en fortælling fra Tinka og Lasses univers, gør os kun endnu mere spændte for julen 2022. Over de næste fire år skal vi sammen skabe en række spændende og hyggelige juleuniverser på tværs af tv og butikker, så vi får den helt rigtige julestemning ud til de mange børn og voksne, der hvert år følger med i de traditionsbundne familiejulekalendere, siger Henrik Schmidt, indkøbsdirektør i Salling Group.

Opdateret 26. aug 2021