Salling Group: Rigtig god sommer for Bilka

Salling Group 14. sep 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin
  • Prisfald, stigende kundetilfredshed og større onlinesalg har været med til at holde sommersalget oppe i Salling Groups hypermarkedskæde 

Skrevet af: Søren Tougaard

Under normale forhold plejer Bilka og branchens varehusformater at tabe omsætning om sommeren, hvor danskerne rykker ud i sommerlandet.

Denne sommer har Bilka dog klaret sig anderledes godt, hvilket skyldes, at mange danskere fortsat holder igen med at rejse udenlands. 

Salling Group ønsker ikke at fortælle, om Bilkas sommersalg slog sidste års rekordsalg. Fra hovedkontoret lyder det dog, at "det har været en rigtig god sommer" for Bilkas 18 hypermarkeder. 

Udover flere danskere herhjemme peger Salling Group også på et større onlinesalg, prisfald og stigende kundetilfredshed som årsager til Bilkas gode sommer. 

- Konkret har vi solgt rigtig mange varer via BilkaToGo - og væksten ser ud til at fortsætte langt over markedsniveauet ind i efteråret. Ligeledes har vi sænket priserne på flere tusinde varer i år og sidste år, som kunderne har taget rigtig godt imod. Bilkas kundetilfredshed er også steget pænt henover det sidste år, hvilket betyder, at mange kommer igen, siger Jacob Krogsgaard Nielsen, kommunikationskonsulent i Salling Group. 

Lokker med prisfald 

På Bilkas seneste tilbudsavis står der netop skrevet prisfald med store bogstaver på forsiden. 

"Et hav af Bilkas priser er faldet markant, og i 2021 sænker vi prisen på mere end tusind dagligvarer", står der i tilbudsavisen.

Jacob Krogsgaard Nielsen oplyser, at Bilka har sænket priserne over flere omgange. 

- Det gælder både nonfood og fødevarer, herunder private labels og mærkevarer, siger han til Dagligvarehandlen.    

    

Opdateret 14. sep 2021

Vil du vide mere?