Økologiske måltidsløsninger hitter i Salling Group
I maj 2019 åbnede Bon Appetit Group en økologisk produktionslinje for sandwichs, salater og andre måltidsløsninger. Og siden er det gået stærkt.
I dag leverer virksomheden blandt andet økologiske sandwichs på 80.000 flyvninger hos SAS om året, ligesom Bon Appetits økologiske salater både er at finde i Føtex og Netto.
- Det er gået hurtigere, end vi forventede. Vi begyndte forsigtigt med økologiske ’to go’ salater i Føtex Food, men vi har allerede udvidet med Netto, siger Søren Bo Christensen, der er kategorichef for pålæg og convenience i Salling Group.
Selv om den nye økologiske produktionslinje kun er få måneder gammel, så udgør den allerede over 15 pct. af Bon Appetit Groups omsætning.
- Markedet for økologisk ’to-go’ og convenience for detailhandlen og foodservice-markedet er i den grad modent. Og det har åbnet helt nye døre for os, siger Lotte Kavsman, der er adm. direktør og partner i Bon Appetit Group.
Sigte på foodservice
Virksomheden har både fået henvendelser fra hospitaler og hotelkæder.
- Specielt hotellerne er interessante. Alene i København er der 12.000 nye hotelsenge på vej, men samtidig er det næsten umuligt at finde faglært personale til køkkenerne. At vi nu kan tilbyde økologisk convenience eller delkomponenter til lette, grønne menuer til hotelkæder er ret unikt, siger Lotte Kavsman.
Alle Bon Appetits salater, pestoer og sandwich fremstilles oftest af regionalt producerede råvarer, og det langsigtede mål er, at virksomheden er 100 pct. økologisk om fem år.
Bon Appetit Group har køkken og kontor i Hvidovre og omkring 85 ansatte.