Knap 400 fik en corona-vaccine med fra weekendens indkøbstur

Salling Group 14. sep 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Illustration: Ulrik Samsøe Figen
  • Bilka-varehusene lagde i weekenden lokaler til et pop up-vaccinationscenter

Bilka i Odense blev en klar vinder, når det kommer til at få flest mulige danskere til at blive vaccineret. Det viser Sundhedsstyrelsens opgørelse over, hvor mange der sagde ja tak til corona-vaccine i weekendens pop up-vaccinationscentre i Salling Groups varehuse.

I Odense lykkedes det at få hele 64 vaccineret, mens kun seks sagde ja i Bilka i Hillerød.

I alt blev 386 vaccineret i de 16 Bilka-varehuse og en Føtex, der lagde lokaler til.

- Det er utrolig positivt, at vi har fået 386 personer vaccineret gennem det her pop-up tilbud i udvalgte supermarkeder. Det er endnu en flot indsats fra vores samarbejdspartnere i kommuner, regioner og detailhandel, som har været med til at øge tilslutningen til vaccination mod Covid-19. Samtidig viser resultaterne, at der fortsat er borgere, som gerne vil vaccineres, når de får et lokalt tilbud. Det er vigtigt at påpege, at det her jo blot er et ud af de mange initiativer, der sat i gang for at øge tilslutningen, siger Niels Sandø, enhedschef i Sundhedsstyrelsen.

Sundhedsstyrelsen fortsætter i samarbejde med regioner, kommuner og udvalgte aktører, arbejdet med at gøre det så nemt som muligt at blive vaccineret mod corona.

Opdateret 14. sep 2021