Forbrugerne anbefaler Nemlig.com
Blandt de 20 mest populære netbutikker i Danmark ligger Nemlig.com helt i top, når forbrugerne skal anbefale netbutikker til andre. Det viser en ny temarapport baseret på den seneste e-handelsanalyse fra Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH), hvor Nemlig.com har en NPS score på 66. Til sammenligning ligger Wupti.com på 31, Bilka.dk på 28 og Coop.dk på 27.
Rapporten viser, at næsten alle af de 20 mest populære netbutikker i Danmark har en bedre NPS end gennemsnittet for den kategori, de tilhører. Og ifølge FDIH er det måske en forklaring på netbutikkernes succes.
”En god NPS score kommer af et konstant og fokuseret arbejde med at optimere kundens købsoplevelse, og så kan man bruge scoren som en målestok for, om man gør arbejdet ordentligt. Et godt slagtilbud kan tiltrække nye kunder, men er kundeoplevelsen ikke god, så vender de nye kunder ikke tilbage,” siger kommunikationschef i FDIH, Henrik Theil.
NPS, eller Net Promotor Score, er en måleenhed for, hvor villige kunder er til at anbefale en butik til andre.
Af Ditte Nygaard Larsen
Logo: Nemlig.com