Føtex-direktør lufter muligheden for onlinebutik
I november 2017 kunne de første Bilka-kunder bestille dagligvarer på nettet for senere at kunne hente dem ved kædens varehuse i Tilst eller i Hundige. Fra januar i år gjaldt tilbuddet alle kædens kunder.
For mindre end en måned siden præsenterede Salling Groups discountkæde Netto så sin model for nethandel, der indebærer levering af en række nonfoodvarer til døren.
Fillop hedder onlinesupermarkedet, der skal være et tilbud til kunder i hele landet i det nye år.
Nu er turen kommet til Føtex.
I hvert fald lufter kædedirektør siden 2016 Thor Jørgensen over for finans.dk, ”at Føtex også skal med på det digitale salg af fødevarer.” Ifølge mediet i en form, hvor forbrugerne skal afhente de pakkede varer.
Driver loyalitet
Thor Jørgensen, der fra i år også er ansvarlig for digital & e-commerce-området i Salling Group, lægger dog ikke skjul på, at man ikke tjener penge på at sælge mad på nettet.
Læs også: Nu styrer Føtex’ direktør også Salling Groups e-handel
- Men vi ser, at det driver loyalitet på den lange bane. Så vi skal i alle formater være tilgængelige for kunderne, hvor de er. Digital tilstedeværelse er vigtigt for at øge og fastholde relevansen. Samtidig med at vi hele tiden skal fokusere på og udbygge de klassiske detaildyder i de fysiske butikker, siger Thor Jørgensen til finans.dk.
Føtex kastede sig i august 2017 ud i en priskrig og satte i første omgang 2000 varer ned på niveau med discountbutikkerne. Efter et år røg prisen ned på yderligere 1000 varer. Det har ifølge Thor Jørgensen øget kundestrømmen, så kæden ”nogenlunde holder sine markedsandele”.
Føtex-kæden har i alt 102 butikker, hvoraf en del er de mindre conveniencebutikker Føtex Food, der har et salgsareal på helt ned til nogle få hundrede kvm.