Dansk Supermarked vil erobre online-førertrøjen
Landets største detailkoncern, Dansk Supermarked, har dedikeret et helt nyt tema-nummer af sit personaleblad, Dansk Supermarked News, til opkøbet af wupti.com i maj.
Har det ikke været sagt så direkte før, bliver det i hvert fald nu hugget ud i sten og bøjet i neon, hvor store ambitioner Aarhus-koncernen har på det boomende online-marked:
"E-handel er et af de største vækstmarkeder i Danmark, men der mangler en stor aktør, som for alvor sætter sig på markedet. Den position vil Dansk Supermarked indtage," lyder det under overskriften "8 skarpe spørgsmål om wupti.com-opkøb".
Adm. direktør Per Bank udtrykker gear-skiftet i Dansk Supermarkeds tilgang til e-handel sådan her i bladets leder:
"Vi har indtil nu haft som mål at samle det, vi taber i butikkerne, op online. Nu skruer vi op for ambitionen. Med opkøbet af wupti.com vil vi tilbageerobre en del af den e-handel, der lige nu forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker".
Af Jesper Veber Knudsen
jeve@dhblad.dk
Topchef Per Bank og Dansk Supermarked går målrettet efter at blive størst på online-handel herhjemme.
Arkivfoto. Dansk Supermarked/Claus Sjødin