Dagligvare-topchefer står svagt i medierne

Salling Group 27. jan 2016 -
This describes the image
Den ingeniør-uddannede Per Bank har ikke altid været lige medievant, men det er Salling Groups topchef i den grad kommet efter under coronakrisen. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Peter Høgsted og Per Bank leder begge virksomheder med pæne tocifrede milliardomsætninger og titusinder af ansatte. Men de står noget i skyggen af deres topchef-kolleger i børsnoterede selskaber, når det gælder mediefolks vurdering af deres personlige brands.

Coop Danmarks adm. direktør Peter Høgsted kommer ind som nummer 22 af 40 på en ny rangliste over den absolutte elite i det hjemlige erhvervsliv, CEO SuperBrands, som Infomedia står bag.

Lidt efter følger Dansk Supermarkeds adm. direktør Per Bank som nummer 25.

Listen toppes af Lars Rebien Sørensen fra Novo før Jørgen Vig Knudstorp fra Lego og Dansk Supermarkeds bestyrelsesformand Nils Smedegaard Andersen, som er adm. direktør i A. P. Møller-Mærsk.

To af topcheferne hos de største dagligvareleverandører kommer også før deres kunder i handelen: Arlas Peder Tuborgh er nummer 12 og Cees 't Haart fra Carlsberg nummer 17.

Mellem Peter Høgsted og Per Bank kiler den nu afgåede eks-topchef for Danish Crown, Kjeld Johannesen, sig ind.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?