Dagligvare-topchefer står svagt i medierne
Peter Høgsted og Per Bank leder begge virksomheder med pæne tocifrede milliardomsætninger og titusinder af ansatte. Men de står noget i skyggen af deres topchef-kolleger i børsnoterede selskaber, når det gælder mediefolks vurdering af deres personlige brands.
Coop Danmarks adm. direktør Peter Høgsted kommer ind som nummer 22 af 40 på en ny rangliste over den absolutte elite i det hjemlige erhvervsliv, CEO SuperBrands, som Infomedia står bag.
Lidt efter følger Dansk Supermarkeds adm. direktør Per Bank som nummer 25.
Listen toppes af Lars Rebien Sørensen fra Novo før Jørgen Vig Knudstorp fra Lego og Dansk Supermarkeds bestyrelsesformand Nils Smedegaard Andersen, som er adm. direktør i A. P. Møller-Mærsk.
To af topcheferne hos de største dagligvareleverandører kommer også før deres kunder i handelen: Arlas Peder Tuborgh er nummer 12 og Cees 't Haart fra Carlsberg nummer 17.
Mellem Peter Høgsted og Per Bank kiler den nu afgåede eks-topchef for Danish Crown, Kjeld Johannesen, sig ind.