Bilka vil med i kampen om e-bøger
Mens salget af den trykte roman er mere eller mindre stagneret, drøner salget af e-bøger frem, viser Forlæggerforeningens Årsstatistik for 2014, og nu vil Dansk Supermarked være med.
Dagligvarekoncernen vil sælge e-bøger via bilka.dk, og her bliver prisen et vigtigt konkurrenceparameter.
- I dag kan man købe trykte bøger og lydbøger på bilka.dk. Vi har gennem flere år overvåget udviklingen på det digitale marked. Efterspørgslen på e-bøger er steget, og det er en af årsagerne til, at vi også sætter ind her, siger produktchef på bøger i Dansk Supermarked, Mette Nielsen.
Dansk Supermarked regner med at sende flere tusind titler ud på bilka.dk i løbet af året.
- Vi forventer, at den digitale efterspørgsel bliver størst på det skønlitterære område, siger Mette Nielsen.
Bilka.dk vil ikke alene satse på nyudgivelser.
- Vi vil også give backliste-delen et boost. Vi er i dag billigst på både trykte bøger og lydbøger og vil også være det på e-bøger, siger Mette Nielsen.
Af Helle-Karin Helstrand
hkh@dhblad.dk
Foto: Colourbox.