Rema 1000 vinder af B.T.'s supermarkedstest
-
YouGov har spurgt 1.248 repræsentativt udvalgte danskere, hvilke supermarkedskæder de har handlet i inden for de seneste seks måneder og bedt dem om at bedømme butikkerne på bl.a. pris, kvalitet og service
Efter en tredjeplads på pris, en tredjeplads på service, en fjerdeplads på udvalg og en syvendeplads på indretning og renlighed opnår Rema 1000 en samlet førsteplads i dagbladet B.T.’s test af supermarkeder.
Dommen af baseret på kundernes egne vurderinger af pris, service, udvalg og indretning.
I en YouGov-undersøgelse med 1.248 repræsentativt udvalgte danskere har respondenterne angivet, hvilke supermarkedskæder de har handlet i inden for de seneste seks måneder.
Rema 1000 har ifølge avisen tilsyneladende fundet en model, der placerer kæden relativt højt på alle parametre.
For nylig lancerede YouGov sine overordnede imageranking, hvor Rema 1000 ligeledes blev bedst placeret i en samlet måling af kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed
Bundplaceringen i B.T. supermarkedstest tilfalder den Coop-ejede kæde Fakta. Flere af kædens butikker bliver konverteret til Coop 365.
Thomas Nielsen, der er kædedirektør for discountkæderne Fakta og Coop 365 siger til Dagligvarehandlen, at han er overbevist om, at partnerskabsmodellen for Coop 365 kan være med til at sikre Coops discountkæde en fordobling af omsætningen inden 2030.