Reitan vil skabe morgendagens "grønne" convenience

Reitan 5. mar 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Reitan Convenicence Sverige
  • Reitan Convenience i Sverige vil med nyt koncept skabe verdens grønneste dagligvarebutik. "Det er vores største investering nogensinde," lyder det fra Mariette Kristenson, adm. direktør i Reitan Convenience

Et nyt, bæredygtigt og grønt butikskoncept ser snart dagens lys i Sverige. Reitan Convenience Sverige vil med butikken PBX skabe verdens grønneste dagligvarebutik, hvor Reitan Convenience kan teste, hvilke grønne initiativer fungerer bedst ift. både drift og leverancer.

Det skriver Reitan Convenience Sverige i en pressemeddelelse.

- Det er vores største investering nogensinde - og noget vi må gøre, hvis vi skal kunne drive en rentabel forretning i det lange løb. Det er med stor ydmyghed at vi begiver os ud på rejsen med det ambitiøse mål at skabe verdens mest bæredygtige butik. Med PBX vil vi skabe en forretningsmodel med et positivt aftryk: både grønt, socialt og finansielt, lyder det fra Mariette Kristenson, adm. direktør for Reitan Convenience Sverige.

Efter planen åbner PBX-butikken i Stockholm til sommer. Butikken er en del af Reitans Conveniences bæredygtighedsstrategi, som blev lanceret i 2019. Dengang satte man 12 mål for forretnignen - blandet andet, at man i 2030 skulle være klimaneutral, og at de solgte og producerede varer skulle laves på en måde, så både økosystemer og kundens helbred var i fokus.

Opdateret 5. mar 2021