Reitan går i kødet på det norske cateringmarked

Reitan 19. apr 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Snart vil kunder inden for catering og storkøkkener kunne få leveret varer fra de norske Rema-vogntog. Foto: Reitan
  • Reitan Handel vil med nyt tiltag sætte sig på en bid af det 20 mia. kr. store, norske foodservice- og cateringmarked

De norske catering-, storkøkken- og foodservicekunder får snart endnu et lod i puljen, når det kommer til valget af leverandør, når Reitan Handel åbner for salget til foodservice-sektoren.

Ambitionen fra Reitan Handel er, at de første kunder skal være ombord inden årets udgang - og koncernen mener selv, at man har gode kort på hånden, når det kommer til at tiltrække kunder fra det 28 mia. kr. store foodservicemarked.

- Øget valgfrihed i distribution til restauranter, hoteller og cateringfirmaer er længe ventet og efterspurgt af leverandører. REMA 1000 revolutionerede dagligvarer i 80'erne og 90'erne ved at åbne og strømline markedet, nu vil vi gøre det samme inden for catering. Vi vil være med til at skabe værdi for kunder og leverandører, siger Ole Robert Reitan, adm. direktør i Reitan Handel, i en pressemeddelelse.

Over de senere år har Reitan DistributionVo bygget et nyt, 30.000 kvadratmeter stort lager ved siden af det eksisterende lager. Den ekstra kapacitet vil dermed blive bragt i spil i kampen om foodservicemarkedet, hvor den eksisterende infrastruktur skal bringes i spil for at holde omkostningerne nede og prisniveauet attraktivt.

- De relativt lave investeringsomkostninger for at komme ind på markedet skal afspejles i de priser, vi tilbyder. Derudover tilbyder vi en pris- og samarbejdsmodel, der giver kunder og leverandører sikkerhed og forudsigelighed. Det gavner hele værdikæden. Vores erfaring fra forretningssiden er, at en sådan kombination også giver tilfredse kunder, siger Ole Robert Reitan.

Opdateret 19. apr 2021