Nye image-topplaceringer til Rema og SuperBrugsen
Artiklen er opdateret.
I et felt af store virksomheder, der gennemgående har tabt terræn, når forbrugerne vurderer, om de kan lide dem - og har tillid til dem - kommer Rema 1000 og SuperBrugsen bedst ud blandt dagligvarekæderne.
Rema 1000 holder en tredjeplads på 2019-udgaven af den årlige top 100 fra analysevirksomheden Caliber med en score på 76,4 og SuperBrugsen er nummer seks med en score på 73,6.
Begge er imidlertid gået tilbage i vurderingen sammenlignet med den tilsvarende 2018-liste.
Landets hurtigst voksende dagligvarekæde Rema 1000 er godt vant med topplaceringer i diverse imagemålinger. Men denne gang er der blevet lidt længere op til den absolutte top.
Næste kæde på listen er ligeledes Coop-ejede Kvickly som nummer 13.
Længere nede på listen, der igen toppes af Lego med en score på 79,8, følger Meny som nummer 26 med en score på 68,3 - præcis den samme som Salling Groups bedstplacerede kæde, Netto.
Meny er dermed en af meget få virksomheder, som ifølge Caliber er gået frem i forhold til 2018.
Lidl er nummer 29, Føtex nummer 32, Fakta nummer 44, Bilka 51 og Aldi 70.