Dagrofa snupper Løvbjerg fra Reitan
I mange år har Dagrofa-koncernens grossistben tabt kampen om de eksterne kunder i konkurrencen med rivalen Reitan Distribution.
Nu er billedet vendt. Fra og med nytår 2018 overtager Dagrofa Logistik for en femårig periode vareleverancerne til den korte regionale kæde Løvbjerg med en årlig omsætning på godt 1 mia. kr.
Rema 1000-ejede Reitan Distribution har siddet på leverancerne til Løvbjerg de seneste 10 år.
Dagrofas koncernchef Per Thau glæder sig over at have fået en frisk underskrift på en aftale med Løvbjerg:
- Det er en dejlig nyhed. Der er to ting, der har afgjort det til vores fordel. Den ene er, at vi har været bedst på prisen, og den anden er, at vi har et væsentligt bredere sortiment, siger Dagrofas koncernchef Per Thau til Dansk Handelsblad.
Løvbjergs lavpris-supermarkeder har et sortiment på hele 9000 varenumre, og der slår Reitans discountsortiment ikke helt til.
Aftalen omfatter både mærkevarer og private label-varer, hvor Løvbjerg får adgang til stort set hele Dagrofas sortiment.
- Dagrofas kategoriorganisation har gennem de seneste år arbejdet seriøst med produkt- og sortimentsudvikling, og det tror vi kommer til at gavne vores kunder. Vi får nu en partner, som driver alt fra discountbutikker til højt profilerede supermarkeder, siger Løvbjergs adm. direktør, Jesper Due.
Dagrofa tror på øget salg
Per Thau øjner gode muligheder for, at Dagrofa Logistik vil kunne sælge mere til Løvbjerg frem over, end rivalen Reitan gør aktuelt.
- Løvbjerg har købt under halvdelen af varerne hos Reitan, og resten har de stået for selv. Det kan de stadig gøre. 1. januar 2018 starter vi med at flytte det, som de køber hos Reitan, og derefter ser vi på resten af sortimentet step for step. Det vil klart være mere effektivt for Løvbjerg at kunne købe det hele hos os, frem for selv at skulle lave aftaler, mener han.