7-Eleven kårer kædens bedste købmænd

Reitan 15. apr 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Årets købmænd og servicebutikker i 7-Eleven. Foto: 7-Eleven
  • Aarhus tog to ud af tre priser, da convenicekæden kårede årets købmænd. 

Skrevet af: Søren Tougaard

Hvert år kårer 7-Eleven kæden landets bedste købmænd og servicebutikker i deres tre kædeben Shell/7-Eleven, DSB/7-Eleven og City/7-Eleven. Det sker på kædens årlige Rigsmøde, som i år foregik digitalt.

Her var det to købmænd fra Aarhus og en nordsjællænder, der løb med hædren i 2020.

Vinderne blev Hans Christian Sehested fra City 7-Eleven, som har en butik på Immervad i Aarhus, Janne Møller fra Shell 7-Eleven, som også løb med kåringen i 2019. Hun driver butik i Aarhus-forstaden Risskov samt motorvejsstationen ved Ejer Bavnehøj samt Kasper Henriksen fra DSB-7-Eleven i Hillerød.

 - Vi har altid gjort et stort nummer ud af at hædre og anerkende det store arbejde, som bliver udført i butikkerne – for det er der, vi møder kunderne. Det er kun blevet mere relevant det sidste år, som har krævet stor omstillingsparathed. Det har været meget inspirerende at se købmændenes evne til at fokusere på mulighederne i stedet for at lade sig slå ud af begrænsningerne, siger adm. direktør i 7-Eleven Danmark Jesper Østergaard.    

God service i en svær tid 

Udover kåringen af årets tre bedste købmænd uddeler kæden også prisen for årets tre bedste servicebutikker.

Her blev det Jim Estman med sin City 7-Eleven-butik på Nørrebro, Sanne Damgaard Skarvil med sin Shell 7-Eleven-butik på Hylkedalsvej i Kolding samt DSB 7-Eleven-butikken på Sjælør Station, der løb med priserne. I sidstnævnte butik er det det Birgit Jensen, der står for den daglige drift.    

Fælles for alle vinderne er, at den gode kundeservice er helt essentiel for deres måde at drive forretning på, fortæller Jesper Østergaard. 

- I 7-Eleven arbejder vi værdibaseret, og en af vore vigtigste værdier er ”kunden er vores øverste chef”. Det er dem, vi arbejder for. Alle tre vindere lever og ånder for at give gode kundeoplevelser på hver deres måde og forstår, at personlig og nærværende kundeservice er et vigtigt konkurrenceparameter og en nøgle til fremtidig vækst, siger 7-Eleven-direktøren. 

Opdateret 15. apr 2021

Vil du vide mere?