Too Good To Go udvider til kultur- og sportsarrangementer

Politik og samfund 15. sep 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Too Good To Go
  • Den danske madspildsaktør Too Good To Go udvider nu indsatsen til store sports- og publikumsbegivenheder – i første omgang i Trekantområdet

Mange af landets spisesteder samt dagligvare- og conveniencebutikker samarbejder i dag med madspildsappen Too Good To Go om at sælge mad, der nærmer sig udløbsdato.

Nu har madspildsaktøren fundet endnu et område med et potentielt stort madspild – nemlig sports- og andre publikumsarrangementer, hvor der sælges mad.

I første omgang vil Too Good To Go sælge mad fra Trekantsområdets arrangementer – og samarbejder får premiere til Grejsdalsløbet og den nye Grupetto Festival i Vejle fra den 17.-19. september.

Helt konkret sker der det, at Grejsdalsløbet og deres madleverandør, Patrick F, sætter de overskudsmåltider, der ikke er blevet solgt, til salg via Too Good To Gos madspilds-app.

Måltiderne kan købes til en tredjedel af prisen og skal afhentes i et pop-up-udleveringsted i Spinderihallerne i Vejle søndag den 19. september om aftenen.

Derudover vil der være live-cooking og mulighed for at få en digital kogebog med fokus på overskudsmad.

Morten Jensen, chef for marketing og partnerskaber hos Too Good To Go, har store forventninger til det nye indsatsområde:

- Vi har en ambition om, at Too Good To Go skal være til stede overalt, hvor madspild opstår. Og det er der naturligvis en risiko for, når mange mennesker mødes på det samme sted på samme tidspunkt – for eksempel til store sportsbegivenheder. Der er potentielt mange måltider, der risikerer at gå til spilde, og de måltider vil vi gerne være med til at redde fra at blive smidt ud, siger Morten Jensen.

 

Opdateret 15. sep 2021