Unge skal få flere til at købe bæredygtig fisk

3. sep 2015 -
This describes the image

MSC Danmark har i denne uge startet kampagnen 'Thumbs up til den #blåfisk', der skal få unge til at gå forrest i kampen for bæredygtigt fiskeri ved at dele billeder af blå tommelfingre på de sociale medier.

En landsdækkende undersøgelse fra YouGov viser nemlig, at unge mellem 18 og 34 både genkender og køber langt mere fisk med det blå MSC-fiskemærke, end resten af befolkningen. Og det skal udnyttes.

- De unge kan gøre en forskel for at sikre fremtidens fisk. Ved at opfordre de unge til at give 'thumbs up' til det blå fiskemærke på de sociale medier, håber vi at endnu flere unge får øjnene op for mærket, siger talskvinde for MSC Danmark, Tine Due Hansen.

Som en del af kampagnen trækker MSC Danmark lod om en tur for to personer på en fiskekutter og en weekend i Skagen blandt alle, der deler et billede af deres blå fingre under #blåfisk. Kampagnen løber til og med uge 37.

Af Ditte Nygaard Larsen
dnl@dhblad.dk

Foto: MSC Danmark

Opdateret 10. nov 2020