Nyd maden og køb bestikket

14. feb 2018 -
This describes the image
I det nye danske koncept Riceteria kan man nyde mad og drikke i hyggelige, feminine omgivelser - og købe udstyret med hjem. Foto: Rice
Skrevet af: Henrik Denman

Odense-kæden Riceteria, som er en kombination af café og butik, er på vej til at etablere sig flere steder både herhjemme og i udlandet.

I Riceteria kan man spise og drikke det, man har lyst til fra kortet – og hvis man kan lide bestikket, servietterne, dugen, stolen, puden, porcelænet eller noget af det andet i cafeen, kan man også købe det.

Desuden er der arrangementer for kunderne som foredrag og babymassage.

Det er selskabet Rice A/S, der ejer Riceteria-konceptet. Selskabet blev grundlagt i 1998 af Charlotte Guéniau, der på det tidspunkt var kommet hjem til Odense efter at have boet i Paris i en årrække.

Uhøjtidelig café

Rice har siden udviklet sig til et selskab, som eksporterer til 45 lande over hele verden. I 2014 åbnede selskabet det første Riceteria, som er en kombination af en café og en butik.

Siden har franchisetagere åbnet en god håndfuld Riceteria over hele verden, og nu sætter selskabet mere energi ind på at udvide kæden.

– Det er et cafeteria i en uhøjtidelig form, hvor vi tilbyde kaffe, mad, gaveartikler og ting til hverdagens magi, fortalte salgsdirektør Dagmar Top Haustrup fra Rice A/S på konferencen Refresh Retail forleden.

Hun sagde, at Rice har et feminint univers, som tiltrækker mange mødre med små børn, men også ældre kunder, der nyder kaffe og kage om eftermiddagen. Midt på dagen henter ansatte i området sandwich og salater til frokost.

– Vi ønsker at styrke vores brandoplevelse i fremtiden. Man kan sige, at vi går fra kop til oplevelsesunivers, fortalte Dagmar Top Haustrup.

Opdateret 10. nov 2020