Nu vælger 300.000 selv tilbudsaviser
Antallet af husstande, der modtager alle de tilbudsaviser, som håbefulde detailkæder sender ud til dem, daler fortsat.
Et godt stykke over en million - 1.065.266 per 1. marts - er tilsluttet Post Danmarks officielle ordning, Reklamer - Nej tak.
Men sideløbende har mere end 300.000 husstande nu tilmeldt sig den NejTak+ordning, som stordistributøren FK Distribution har markedsført benhårdt i et lille års tid - senest med en animationsudgave af komikeren Finn Nørbygaard som frontfigur.
Det børsnoterede ejerselskab bag FK Distribution, North Media - tidligere Søndagsavisen, betegner i årsrapporten for 2014 udviklingen i NejTak+ som "det Vigtigste strategiske resultat for koncernen i mange år", men selskabet ønsker i Øvrigt ikke at kommentere tallene.
Fordobling på halvt år Det er gået ualmindeligt stærkt med tilslutningen til de skræddersyede reklamepakker. Midt i juni 2014 var 160.000 tilmeldt ordningen og ved årsskiftet var antallet ifølge FK Distribution næsten fordoblet til over 300.000.
Holder det tempo, kan tallet faktisk være vokset til omkring 350.000 her i begyndelsen af marts.
Med NejTak+ordningen har FK Distribution fået et stærkt våben i en knivskarp kamp mod rivalen Post Danmark om et hastigt skrum-. 1 pende marked for adresseløse reklamer. Alene sidste år blev mængden af 1 Nej takskilte på danskernes brevkasser øget med har haft svært 9 pct. , og nu tæller de hele ved at forstå, 39 pct. af samtlige landets at der skal to 2, 7 mio. husstande. frameldinger I princippet skal forbrutil. gerne være tilsluttet både Reklamer - Nej tak og Nej-Tak+ for kun at få tilbudsaviserne fra de udvalgte kæder. I praksis har det skabt en del bøvl og utilfredshed, at mange forbrugere har haft svært ved at forstå, at der skal to frameldinger til.