Netto-ledelse får krasse ord fra erhvervsmand

5. feb 2018 -
This describes the image
Foto: Burkhart Franz, Linkedin
Skrevet af: Søren Tougaard

"Horror", kalder adm. direktør Burkhart Franz det syn, der har mødt ham i Nettos butik ved Nørreport.

Ifølge Burkhart Franz burde butikken med placeringen ved et af Danmarks største trafikknudepunkter være en flagskibsbutik, men i stedet har synet af en rodebutik fået ham til tasterne med et indlæg på Linkedin, hvor han langer kraftigt ud efter Nettos ledelse.

"Hvad laver Nettos ledelse? Hvor er de? Har de foretaget nogle butiksbesøg på det seneste? Hvem end der er ansvarlig for Nettos brand, er efter min mening skyldig i grov uagtsomhed", skriver Burkhart Franz i et indlæg, der også har fået Nettos internationale direktør Michael Løve til at svare på kritikken.

Forbedringer på vej
Her erkender Nettos topchef, at billederne af Netto-butikken er uacceptable og langt fra det service-niveau, kæden ønsker at levere overfor kunderne.

"Vores butikker i København er sommetider meget små sammenlignet med antallet af kunder, de betjener. Nørreport er et ekstremt eksempel på dette. Det er ingen undskyldning, men der er mere end 2.500 kunder i butikken hver dag. Antallet er stigende, så det ekstremt udfordrende at drive butikken", skriver Michael Løve.

I svaret til Burkhart Franz skriver Michael Løve, at man ændrer arbejdstiderne i butikken for at sikre erfarent lederskab i flere åbningstimer, hvilket hurtigt bør skabe forbedringer.

Samtidig fortæller Michael Løve, at han har været fire måneder i jobbet, og at Netto planlægger mange forandringer de kommende år.

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?