Netto har åbnet "fremtidens discountbutik"
”Det bliver en anderledes Netto, som københavnerne kan møde, når de fra i dag, den 6. juni, går på indkøb i deres Netto.”
Sådan beskriver Salling Group butikken, som discountkæden Netto netop har genåbnet på Kongelundsvej 49 i København.
Og butikken er i sit udtryk og sin indretning helt anderledes, end nogen anden dansk Netto.
Kæden fortæller da også om butikken, at den ”skal løfte hele indkøbsoplevelsen i Netto”, og at ”den vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret”.
– Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, siger Michael Løve, direktør for Netto.
Han fortæller til Dansk Handelsblad, at butikken skal signalere, at Netto er modig.
- Det ligger i vores DNA. Vi var den første discountkæde, den første kæde med spot og Løgismose er også et godt eksempel på, hvad vi tør, siger han.
Flere varer i fast sortiment
Kæden har i forbindelse med fornyelsen udvidet det faste varesortiment med 300 varer.
- Det betyder bland andet flere convenience-varer og flere plantebaserede fødevarer, siger Michael Løve.
Der vil være færre af de for Netto så kendte spot-varer. De vil til gengæld være placeret sammen med den kategori, som de hører under. Det har kæden allerede eksperimenteret med i nogle Netto-butikker - bl.a. i Grønnedalen i Vejle.
Netto har gennem det seneste år testet en række koncepter, særligt med fokus på farvevalg og overordnet indretning, i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen. Det er er bl.a. den læring, som udgør kernen i det nye butikskoncept, lyder det fra Netto.
Netto, Kongelundsvej 49, København:
- salgsareal på godt 900 kvm.
- har en sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen
- spot-varer er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer
- har nye farver på inventar og væg - den klassiske gule Netto-farve har fået en opdatering
- justeringer i facadeskiltningen, og der er ikke gul foliering på vinduerne