Medie: McDonald's vil tidoble kaffesalget på fem år
-
Kaffesalget skal stå for ca. 10 pct. af McDonald's Danmarks samlede omsætning, lyder ambitionen fra adm. direktør Mads Friis
McDonald's Danmark har udset sig kaffe som et fokusområde, der kan bringe vækst til fastfoodkædens restauranter.
Derfor har de 21 franchisetagere bag kædens 91 restauranter i de senere måneder investeret 125 mio. kr. i nye, selvstændige caféområder, skriver Børsen.
Adm. direktør for McDonald's Danmark, Mads Friis, har store forventninger til, at investeringerne vil blive en god forretning.
Inden for fem år er det fastfoodkædens ambition, at tidoble salget af kaffe, så det kommer til at udgøre ca. 10 pct. af McDonald's samlede omsætning herhjemme. Sidste år lød McDonald's Danmarks omsætning på 2,7 mia. kr.
- Vi skal tage det her lige så seriøst som burgerdelen. Internt kalder vi den her satsning for “go big or go home.” Vi går all-in, siger Mads Friis til avisen.
Aftale med Peter Larsen Kaffe
Det bliver Peter Larsen Kaffe fra Viborg, der skal levere de mange tons ristede helbønnekaffe til fastfoodkæden.
Her kalder adm. direktør Claus Bertelsen kontrakten med Mc'Donald's for den klart største B2B-kunde, hvis fastfoodkæden når målet om at sælge ca. 400 tons ristet helbønnekaffe i restauranterne om året. Det svarer i runde tal til ca. 55 millioner kopper kaffe.