Hæder til dygtige butiksfolk

29. mar 2016 -
This describes the image
Coop har sat en ny dagsorden om madkvalitet og madkultur. Foto: Henrik Frydkjær
Skrevet af: Henrik Denman

Coop er blandt de nominerede, når personer og virksomheder, som har gjort noget særligt og er banebrydende inden for detailhandlen, onsdag den 30. marts kåres med en række hæderspriser.

Detail-forum, som er den største netværksklub for detailhandlen i Danmark, uddeler hvert år den prestigefyldte MMM Prisen og flere andre priser ved et stort festarrangement i den statelige Børsen i København.

Til den store pris, MMM Prisen, er foruden Coop også Hay og Cofoco nomineret.

Coop har i de seneste par år rusket godt og grundigt op i dagligvarehandlen og sat en ny dagsorden om madkvalitet og madkultur. Fødevareforretningen Madcooperativet på Københavns Hovedbanegård har fået stor opmærksomhed i både ind- og udland, og den var således sidste år nomineret til en af de fineste internationale priser for butiksdesign, The World Retail Award.

Madimperiet Cofoco driver ikke blot en lang række restauranter flere steder i landet, men leverer også måltidsløsninger til flere kæder i dagligvarehandeln, bl.a. 7-Eleven og Coop.
Hay er en ny kæde af indretningsbutikker med moderne møbler og indretningsprodukter med butikker flere steder i landet.

Aktør der rykker

Retail Entrepreneurship Prisen gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, som tilfører detailhandlen noget nyt eller på anden måde rykker i markedet. Nomineret er Normal, Wood Wood og Absalon.

Til Berlingske Detailhandelspris, der gives til en aktør i detailhandlen, der er brændt igennem inden for marketing og annoncering, er nomineret Kaufmann, Rema 1000 og Søstrene Grene.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?