Data booster kundetrafikken i testbutik
Butikker kan have et stort markedsføringspotentiale i at benytte dynamiske data i real tid på digitale skærme nær butikken.
Det viser en test fra en Yousee-butik i det københavnske storcenter Field's foretaget af AFA JCDecaux.
I testperioden indgik et taktisk budskab fra YouSee på de digitale skærme i Field’s.
Sat overfor en sammenlignelig periode uden et YouSee-budskab viser data en stigning i besøgskonverteringen på 84 pct.
Eller sagt på en anden måde, så kom der 84 pct. flere kunder ind i YouSee-butikken i kampagneperioden.
Data i stedet for mavefornemmelser
- Det er et løft, vi er meget tilfredse med, og det viser en positiv Return on Investment for annoncøren, udtaler Karsten Rask Mikkelsen, kommerciel direktør hos AFA JCDecaux, i en pressemeddelelse.
Ifølge Karsten Rask Mikkelsen har Outdoor-reklamer altid været et fremragende medie til at skabe opmærksomhed og kendskab til et brand eller produkt.
Og den aktuelle test viser, at outdoor kan generere trafik til butikken.
- Vi kan pludselig se sort på hvidt helt ned på timebasis, hvor meget trafik vores kampagne på de digitale skærme genererede til vores butik i Field’s. Det er en ret essentiel indsigt, når man som os vil markedsføre sig på baggrund af data i stedet for mavefornemmelser, siger Jens Mathiesen, Marketing Tech Manager i YouSee.