Baresso finder sine italienske rødder
Skiftet skal give et skarpere brand, som betyder et farvel til kædens røde ikonkop.
Gadebilledet bliver lidt mere caffè lattefarvet, når Baresso Coffee introducerer en ny version af kædens hidtil røde to gokop, der skal synliggøre fortællingen om kædens italienske rødder. Den handler om, hvordan kædens stifter og ejer Kenneth Luciani voksede op i Rom og opbyggede en passion for god kaffe, som han bragte til Danmark og siden brugte som drivkraft til at åbne den første Baressokaffebar i år 2000.
- Baresso er ikke længere alene på markedet. Vi skal i langt højere grad vælges til end tidligere. Derfor er der behov for, at vi bliver bedre til at fortælle om os selv, udtaler Anders Wall, kommerciel direktør i Baresso Coffee.
- Vi værner om vores italienske rødder, men vi har ikke gjort meget ud af at fortælle omverdenen om dem, forklarer Anders Wall.
Den første Baresso Coffee åbnede på Højbro Plads i København i år 2000. I dag er der 45 Baresso Coffee kaffebarer fordelt på 29 konceptkaffebarer i København, Aarhus, Vejle, Odense og Aalborg samt 16 franchisekaffebarer .
(cj)