Aktionsstyrker og klovnemasker skal sælge onlinesupermarked

Nemlig.Com 10. aug 2021 - 3 min læsetid
This describes the image
Screendump fra Nemlig.coms rekamefilm, der er skabt i samarbejde med Pong Screendump
  • Inspireret af actionfilm bevæger Nemlig.com og reklamebureauet Pong sig langt væk fra både priser og kritik af chaufførernes arbejdsmiljø i ny reklamekampagne

En bil fyldt med svært bevæbnede mænd kommer kørende med fuld fart gennem en tunnel. Den stopper og mændene springer ud, hvorefter de kommer i ildkamp med en flok bevæbnede personer, der bærer klovnemasker.

Indledningen af en reklamefilm viser ikke altid, hvad filmen egentlig reklamerer for. Således heller ikke i dette tilfælde.

En af mændene fra aktionsstyrken sidder op ad en mur og ser presset ud. En kollega spørger, om han er ok.

Det er han ikke, for han har ”lovet at købe ind til fødselsdagen i morgen, og det her trækker nok ud hele natten".

Og så er vi på sporet: "Hvorfor bruger du ikke bare Nemlig.com. De leverer hele døgnet – også når du ikke er hjemme,” lyder det fra kollegaen.

Et frisk pust

Malene Langkilde, marketingchef for Nemlig.com siger i en pressemeddelelse, at kampagnen skal ses i lyset af, at online dagligmarkedet er modnet de seneste år.

- Hos nemlig.com har vi igennem 11 år stort set haft online dagligvaremarkedet for os selv og bygget kategorien fra bunden. Derfor har vores markedsføring været meget fokuseret på de mange funktionelle fordele omkring online handel vs. den fysiske handel i supermarkeder. Men markedet er nu mere modent, og langt flere danskere har i dag personlig erfaring med at købe dagligvarer på nettet, siger hun.

- I takt med at vi hele tiden forbedrer vores service for at bevare forspringet i markedet, skærper vi også vores løfte, så det ikke bare er nemt at handle hos nemlig.com. Det er nemmest. Og det udmønter sig konkret i vores nye kampagnepay-off ’Nem, nemmere, nemlig.com’. Det er vi bl.a. gennem Danmarks mest fleksible levering, og det vil forsat være vores pejlemærke i alt, hvad vi gør fremadrettet.

Nemlig.com har i foråret været udsat for en skarp kritik af ikke mindst forholdene for chaufførerne.

Til magasinet Markedsføring siger Malene Langkilde, at der er behov for et frisk pust.

 - Det mener vi, at vi skaber med dette humoristiske univers, der viser, at dagligvare-kommunikation ikke behøver være kedelig, siger hun til magasinet.

Hun tilføjer, at Nemlig.com på sit website har lagt fakta om de ansattes arbejdsforhold frem, og kampagnen og forårets kritik ikke har noget med hinanden at gøre.

De to reklamefilm er udført sammen med bureauet Pong.

Mette Hørdum, CEO hos PONG ser det som et helt naturligt greb, at der nu bliver skruet op for volumen.

- Kommunikationen for dagligvarehandlen i Danmark er i store træk skåret over samme formel, og derfor var der fra start en ambition om at lave noget kommunikation, der skiller sig ud og viser Nemlig.com som de markedsledere, de er. Derfor har vi skruet fuldt op for volumen, og hentet inspiration i Hollywood, når de larmer allermest. Resultatet er blevet universet ’Gør livet lidt nemmere’, siger Mette Hørdum.

 

Opdateret 11. aug 2021