Øko-kampagne fordobler antal nye medlemmer i Lidl Plus

Lidl 25. feb 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Lidl
  • Medlemmer af Lidls loyalitetsprogram har fået 10 pct. på økovarer i februar. Salget af økologi er vokset markant

Download Lidls app, Lidl Plus, og få 10 pct. på kædens ca. 300 økologiske produkter.

Sådan har et tilbud fra den tyskejede discountkæde Lidl lydt fra 24. januar til 27. februar, og det har båret frugt i form af både flere medlemmer og et øget øko-salg.

- Antallet af kunder, der har downloadet appen og meldt sig til Lidl Plus, er fordoblet i perioden, sammenlignet med, hvor mange nye medlemmer vi plejer at få, siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør Lidl Danmark.

Samtidig er salget af økologiske produkter steget.

- Vi har set en mindre, tocifret stigning i salget i vores økologiske sortiment i forbindelse med kampagnen, sammenlignet med januar, hvor salget af økologiske varer allerede gik fint, siger Rasmus Pape.

Loyalitetsprogrammet er knap tre år gammelt, og medlemmerne får specialtilbud, konkurrencer samt tilbud fra samarbejdspartnere som blandt andet en lyd- og e-bogstjeneste, sommerhusudlejning og et forsikringsselskab.

- Vi arbejder hele tiden på at tilføje nye muligheder til appen og på at forbedre brugeroplevelsen, siger Rasmus Pape.

Han vil ikke sætte tal på, hvor mange der har downloadet appen, og hvor mange aktive medlemmer Lidl Plus har.

- Men i den forgangne uge oplevede vi det største antal til dato benytte appen, siger Rasmus Pape.

Opdateret 25. feb 2021