Lidl vil have gode plastik-ideer fra forbrugerne

Lidl 17. sep 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
  • Discountkæden afholder en stor konkurrence for at få de bedste ideer til at reducere plastikforbruget. Alle kan deltage, og førstepræmien lyder på 25.000 kroner

”Lidls Plastikinitiativ” kalder den tyskejede discountkæde et nyt markedsføringstiltag, der skal få danskerne til at indsende gode ideer til, hvordan man kan reducere plastikforbruget. Konkurrencen begynder i dag, 17. september, og slutter 15. oktober.

- Formålet med dette initiativ er at støtte en innovativ idé eller et projekt, som beskæftiger sig med reduktion, genbrug eller genanvendelse af plast, og som mangler ressourcer til at blive udviklet og løftet ud i virkeligheden. Vi ser frem til at modtage en masse spændende og innovative idéer fra hele Danmark, og vi ser et stort potentiale i alle de små uforløste idéer, som har brug for et skub ud i det danske samfund, siger Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, i en pressemeddelelse.

Udover en check på 25.000 kroner modtager vinderen 10 timers støtte og sparring fordelt på to år fra Lidls samarbejdspartner, miljøorganisationen Plastic Change. Derudover vil præmien inkludere en Lidl Gavekurv med nøje udvalgte Lidl-produkter.

Konkurrencen afsluttes med et stort event i Aarhus den 11. november, hvor de udvalgte finalister skal præsentere deres idéer foran en jury bestående af eksperter indenfor området, hvorefter en vinder kåres.

Konkurrencen er en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic. Den gælder for hele Schwarz Gruppen, som Lidl er ejet af.

Opdateret 17. sep 2021