Lidl-toppen inviterer på peptalks og private label

Lidl 21. feb 2017 -
This describes the image
|||||| Lidl introducerede sit nye intranet på dagen: Mit Lidl Foto: Helle-Karin Helstrand|||||HR-chef Sine Dolberg Foto: Helle-Karin Helstrand|

Balloner, bannere med udsagn som ”Du lykkes i Lidl” og Lidl-flag. Messe C i Fredericia er klædt ud til fest.

Lidls topledelse har inviteret 500 butiks- og souschefer samt de tilsvarende ledere fra lager og hovedkontor til en heldagsevent.

Kæden har de seneste år haft fokus på at overbevise kunderne om, at Lidl ikke bare er en kedelig tysk discountkæde. Nu bredes fokus ud mod de ledende medarbejdere i butikkerne, og dagen indledes med en peptalk:

- I gør Lidl mulig. Det er jer, der skal give kunderne den gode oplevelse, der får dem til at komme igen, siger adm. dir. i Lidl Danmark, Dirk Fust, og tilføjer, at kæden også i forhold til at rekruttere medarbejdere må kæmpe med sit image som en kedelig tysk discountkæde.

- Vi skal ”back to basic” og fokusere på de fem vigtigste punkter: Friskhed, renlighed, venlighed, varetilgængelighed og lønsomhed, siger salgsdirektør Marcus Gustafsson og tilføjer, at kæden skal placere sig på arbejdsmarkedet, så nye medarbejdere kommer af sig selv.

Frokost med Lidls egne varer

Han afløses på den store scene af kædens ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen:

- Vi har foreløbig 105 butikker. Det er ikke nok til at opfylde vores mål om at være dan-skernes foretrukne indkøbssted. Vi er i et marked med meget hård konkurrence, og konkur-renterne har et forspring. Men vi skal vinde ved at være de bedste, siger Mads T. Nielsen.

Indkøbsdirektør Mark Hache snakker om varesortimentet: Kæden skal have et mix af nationale og internationale varer. Sortimentet af økologiske, lokale og bæredygtige varer skal øges.

- Vi skal have den bedste kvalitet til den bedste pris, siger han.

Inden medarbejderne fortsætter i tre workshops med temaerne ”Employer Branding”, ”High Five” og ”Kundefokus”, præsenterer økonomidirektør Thorbjørn Liebling det nye intranet ”Mit Lidl”, der skal styrke kommunikationen mellem ledelsen og alle medarbejdere. Efter første workshoprunde er det tid til frokost.

Den er – ligesom morgenkaffen - tilberedt af kædens egne varer.

Opdateret 10. nov 2020