Lidl sender 1,5 mio. kr. til Danske Hospitalsklovne

Lidl 12. jan 2021 -
This describes the image
Foto: Lidl
  • Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne, og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant til Danske Hospitalsklovne.

Det betyder, at discountkæden, der har været hovedsponsor for organisationen siden 2015, kunne sende i alt 1,5 mio. kr. af sted til Danske Hospitalsklovne.

Lidls kunder har i hele 2020 kunne støtte Danske Hospitalsklovnes arbejde gennem både pantdonationer, kampagner og i december gennem køb af bl.a. konfekt, kager og chokolade fra dagligvarekædens Favorina produktserie.

”Vi er meget glade for at vores kunder igen bakker op omkring vores samarbejde med Danske Hospitalsklovne. At vi i 2020 overgår sidste års donation med 10 pct., er jeg virkelig glad for. 2020 har været et svært år for mange af vores faste samarbejdspartnere, men vi har fundet nye veje og løsninger i forhold til at fastholde niveauet for vores donationer. Det er helt fantastisk at vi trods coronakrisen kan se en stigning i pantdonationer i forhold til 2019,” siger CSR-chef i Lidl, Lærke Skaksen.

En gerning, som ifølge Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne, gør stor gavn for de børn som er indlagt på landets hospitaler.

”Vi er både glade og ydmyg over at Lidls kunder igen i år vælger at donere deres pant til vores arbejde med at sprede glæde for de indlagte børn og deres familier. Det gør en kæmpe forskel – så der skal lyde en kæmpe tak fra hele foreningen”.

Pt. har Danske Hospitalsklovne 52 professionelt uddannede hospitalsklovne, som normalt har 7.000 klovnebesøg fordelt på landets børneafdelinger og i børne- og ungepsykiatrien.

I februar 2021 færdiguddannes yderligere 10 hospitalsklovne, som gør, at endnu flere indlagte børn kan få besøg.

Derudover besøger hospitalsklovnene særtilbud og institutioner for børn og unge, blandt andet otte børnepsykiatriske dag- og døgnafsnit.

Opdateret 2. jun 2021