Lidl øger kampagnetrykket
Discountkæden Lidl har i første halvdel af 2016 øget mængden af varer i tilbudsavisen med 38 pct. sammenlignet med samme periode i 2015.
Det viser en opgørelse over tilbud og tilbudsaviser, som konsulenthuset iCoCo har foretaget.
Den øgede mængde tilbud kan blandt andet skyldes, at Lidl fra 1. januar ændrede sin tilbudsavis, så tilbuddene er delt i tre grupper: første del af ugen, anden del og derudover nogle specielle lørdagstilbud.
Lidl har samtidig øget mængden af sider til mere end det dobbelte - eller i alt 1204 sider med tilbud mod 542 i første halvdel 2014 og 545 i 2015.
Forøgelsen skyldes ifølge kommunikationschef i Lidl, Rikke Brandes, at kæden i september 2015 ændrede sit avisformat fra A3 til A4.
- Det giver flere sider, men pladsen er denne samme, siger Rikke Brandes.
Derudover har kæden i en meget kort periode udsendt en øst- og en vestavis.
Mængden af sider udsendt af dagligvarekæderne er generelt kun steget med 1,2 pct., hvilket blandt andet skyldes nogle måneders overlap mellem Meny og SuperBest. Antallet af tilbud er i perioden stort set status quo med et lille fald på 0,3 pct.