Lidl lancerer loyalitets-app
Lidls kunder kan nu med en ny App, Lidl Plus, få særlige tilbud og rabat på udvalgte varer, fortæller Lidl i en pressemeddelelse.
Discountkæden lokker med en velkomstrabat på 30 kr., første gang en kunde benytter app'en i en af Lidls 114 butikker.
- Vi ønsker at være frontløberne indenfor dansk discount, og Lidl Plus er en vigtig del af vores digitale ambitioner for fremtiden. I de kommende år vil vi udvikle og tilføje yderligere services for at højne vores serviceniveau og styrke indkøbsoplevelsen for vores kunder, siger administrerende direktør for Lidl, Dirk Fust.
Ved hvert indkøb modtager Lidl Plus-kunder derudover et digitalt skrabelod, hvor man har chancen for at vinde værdien af sit sidste indkøb (gælder ved køb for max. 500 kr.).
Retail- og forbrugerekspert fra Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer, siger i pressemeddelelsen:
- Detailkæderne har for alvor fået øjnene op for mulighederne ved at tilføje digitale platforme til deres interaktion med kunderne - og det giver god mening, fordi de sociale medier og kunde-apps, har potentiallet til at skabe et endnu tættere bånd til kunderne. De danske forbrugere er i dag, også digitalt, meget kvalitetsbevidste, og tendensen går mod, at de primærtbenytter sig af få foretrukne apps. Nye apps skal have stor relevans for kunden og tilføje en værdi til deres hverdag, før de bider sig fast. Lykkedes dette, er sandsynligheden dog også tilsvarende større for, at hun vælger den ønskede butik, næste gang hun handler.