Lidl forlænger samarbejdsaftale med Danske Hospitalsklovne

Lidl 7. maj 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Lidl
  • Discountkæden har arbejdet sammen med hospitalsklovnene i ti år – siden 2015 som hovedsponsor

Lidl Danmark har netop fornyet sit hovedsponsorat med en treårig aftale med Danske Hospitalsklovne. Samarbejdet begyndte i for snart ti år siden, og i 2015 blev Lidl hovedsponsor.

Pengene kommer blandt fra kundernes donationer, når de trykker på donationsknappen i pantflaskeautomaten.

Danske Hospitalsklovne med forlængelsen af samarbejdet et skridt tættere på målet om at nå ud til alle børn på danske hospitaler, børne- og ungdomspsykiatriske afdelinger og bosteder for børn med blandt andet autisme.

- Vi tror på, at det er gennem de langvarige partnerskaber, vi kan gøre den største forskel. Danske Hospitalsklovne arbejder for at gøre tilværelsen for syge børn og deres pårørende bedre, og det vigtige arbejde bliver vi kun endnu bedre til at understøtte, efterhånden som vores relation bliver endnu stærkere. Alene sidste år donerede vores kunder over 850.000 kroner via vores pantautomater til Danske Hospitalsklovne. Det er vi virkelig stolte af. Men vi vil gerne have det tal endnu højere op – derfor kommer vi til at øge vores fokus på dette i fremtiden for at øge støtte Danske Hospitalsklovnes arbejde yderligere, Jeg rigtig glad for, at vi atter kan forlænge vores gode samarbejde, siger Dirk Fust, adm. direktør i Lidl Danmark, i en pressemeddelelse.

I de senere år har Lidl været hovedsponsor for Klovneløbet, der gennemføres i mere end 60 danske byer. Lidls kunder har også kunne støtte hospitalsklovnenes arbejde ved køb af julegodter og klovnenæser.

- Der er pt. 61 hospitalsklovne hos Danske Hospitalsklovne.

- Alle hospitalsklovne gennemgår en 1,5-årig uddannelse.

 

 

Opdateret 7. maj 2021