Lidl bruger 500 inputs fra medarbejdere i rekrutteringskampagne
-
Når Lidl i februar lancerer i stor employer branding-kampagne, er den baseret på input fra medarbejdere i hele virksomheden
Lidls seks direktører med topchef Jens Stratmann har netop været på en tre dage lang tur rundt i butikkerne – en såkaldt Road Tour.
Et af resultaterne til de mange samtaler med medarbejderne bliver en ny stor employer branding-kampagne, der lanceres i februar.
- Ledelse på afstand er en svær disciplin, og vi er meget bevidste om, at det nogle gange især i større koncerner kan blive lidt distanceret, og man risikerer at miste resonansen og gehøret for, hvad der foregår. Det vil vi i Lidl gerne undgå, og det er en af årsagerne til dette Road Tour-initiativ. Vi ville gerne se vores dygtige butiks- og lagerpersonale i øjnene og sige tak for deres store indsats under først en corona-pandemi, så en Suez-krise og sidst store ændringer i samfundet og verden, og det lykkedes vi med, siger Jens Stratmann i en pressemeddelelse.
På sin tur rundt i Danmark havde hver direktør et Road Tour-kit med sig. Det bestod blandt andet af et Polaroid-kamera og en teamlidl-plakat, som butikspersonale og de pågældende direktører i samarbejde skulle udfylde og hænge i butikken med et tilhørende fællesbillede. Derudover fulgte en medarbejderrabat på 20 pct., som blev benyttet i stor stil over de fire dage, den forløb.