Lidl bruger 500 inputs fra medarbejdere i rekrutteringskampagne 

Lidl 10. okt 2022 - 2 min læsetid
This describes the image
Mange medarbejdere mødte op, da Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl, (tv.) var på besøg i flere af kædens butikker. Foto: Lidl
  • Når Lidl i februar lancerer i stor employer branding-kampagne, er den baseret på input fra medarbejdere i hele virksomheden

Lidls seks direktører med topchef Jens Stratmann har netop været på en tre dage lang tur rundt i butikkerne – en såkaldt Road Tour.

Et af resultaterne til de mange samtaler med medarbejderne bliver en ny stor employer branding-kampagne, der lanceres i februar.

- Ledelse på afstand er en svær disciplin, og vi er meget bevidste om, at det nogle gange især i større koncerner kan blive lidt distanceret, og man risikerer at miste resonansen og gehøret for, hvad der foregår. Det vil vi i Lidl gerne undgå, og det er en af årsagerne til dette Road Tour-initiativ. Vi ville gerne se vores dygtige butiks- og lagerpersonale i øjnene og sige tak for deres store indsats under først en corona-pandemi, så en Suez-krise og sidst store ændringer i samfundet og verden, og det lykkedes vi med, siger Jens Stratmann i en pressemeddelelse. 

På sin tur rundt i Danmark havde hver direktør et Road Tour-kit med sig. Det bestod blandt andet af et Polaroid-kamera og en teamlidl-plakat, som butikspersonale og de pågældende direktører i samarbejde skulle udfylde og hænge i butikken med et tilhørende fællesbillede. Derudover fulgte en medarbejderrabat på 20 pct., som blev benyttet i stor stil over de fire dage, den forløb. 

 

Opdateret 11. okt 2022