Discountkæde går i samarbejde med madspildsapp
Fra i dag d. 8. april sælger 21 af discountkæden Lidls butikker lykkeposer med fødevarer, der er sorteret fra, men som er for gode til at blive smidt ud.
Det sker i samarbejde med madspildsappen Too Good To Go, hvor kunderne kan bestille og betale maden for senere at hente den inden for et givent tidspunkt. Samarbejdet er i første omgang en test, og lykkeposerne vil bestå af frugt og grønt.
Lidl samarbejder ligeledes med Blå Kors om uddeling af overskudsmad, ligesom udvalgte varer nedsættes med 30 pct. i pris, når de nærmer sig sidste salgsdato, skriver kæden i en pressemeddelelse.
- Gennem Too Good To Go gør vi det nemmere for danskerne at købe mad, der er for god til at blive smidt ud. Vi glæder os meget til at kunderne kommer og henter lykkeposerne i vores butikker, da det giver mere værdi for både os og kunderne at vi reducerer madspild. Det er en win-win situation for alle, siger COO fra Lidl, Marcus Gustafsson.
Too Good To Go samarbejder eksempelvis også med Irma, en række Kvickly-varehuse, lokale Spar-butikker og Q8-kæden. Andre kæder tester også et samarbejde.