Tre aktører indenfor detaildata bliver til én

Leverandører 20. mar 2023 -
This describes the image
Foto: Effectmanager
  • Effectmanager køber Tilbudsugen.dk og 1st-Retail. Ambitionen er at være nummer ét i Norden på indsigt i købsadfærd.  

Skrevet af: Søren Tougaard

Den rigtige vare - i den rigtige mængde – til den rigtige pris - og på det rigtige tidspunkt. Det er essensen af detailhandel.

Nu kan kæder og leverandører øge chancen for at ramme plet i deres salgsforecasts og prissætning. Tre stærke aktører inden for data i detailhandelen bliver til én.

Effectmanager, der netop er flyttet i større lokaler i Skanderborg, har netop købt Tilbudsugen.dk og selskabet 1st Retail, der står bag Tilbudsdata.

- Målet er klart. Vi skal være den foretrukne samarbejdspartner i Norden på kampagneoptimering, analyse og planlægning, siger Jesper Drachmann, direktør i Effectmanager.

Alle tre virksomheder har allerede kunder i de nordiske lande, og forbrugerne kender og bruger Tilbudsugens sider i de fire nordiske lande. Med opkøbet af de to virksomheder fordobler Effectmanager antallet af medarbejdere og tredobler antallet af kunder.

- Nu samler vi al vores viden, alle vores kompetencer og al data om kunderejsen i ét selskab. Det betyder, at det fremover bliver endnu nemmere for de tre selskabers kunder at indhente de ønskede data og at lave de rigtige analyser, forklarer Jesper Drachmann og uddyber:.

- Skåret ud i pap kan man sige, at tidligere måtte vores kunder, på tværs af de tre tjenester, selv samle og strukturere alle data. Nu får vores kunder det nemmere, end når de handler i Ikea, hvor man jo selv skal hente flere forskellige pakker og bagefter samle tingene. Vi leverer det hele som én samlet pakke - klar til brug.

Jesper Drachmann har mere end 25 års erfaring fra både FMCG og detailhandlen og dermed et indgående kendskab til markedsføring, kunderejser, data og vareflow fra både leverandør- og detailsiden.

Medarbejderne fra de to opkøbte virksomheder følger med over i Effectmanager.

Opdateret 21. mar 2023