Toms' mærkevarer er guld værd

Leverandører 30. mar 2017 -
This describes the image
Toms Gruppen har øget fokus på de klassiske mærkevarer som Toms Guld Barre. Foto: Toms
Skrevet af: Henrik Denman

Et stærkere fokus på de kendte mærkevarer har for alvor bragt Danmarks største konfekturevirksomhed, Toms, ind i en positiv udvikling. Den økonomiske succes skyldes især et stærkere fokus på virksomhedens forstærkede fokus på de kendte mærkevarer.

Toms har i 2016 øget årets resultat til knap 60 mio. kr. efter skat mod knap 50 mio. kr. efter skat i 2015. Tom Gruppen fortsætter dermed den positive udvikling i indtjeningen efter et alvorligt dyk i årene 2013-14.

Forbedringen i indtjeningen sker på trods af et fald på 25 mio. kr. i omsætningen, der i 2016 blev ca. 1,7 mia. kr.

Det seneste års ekstra fokus på de klassiske Toms-produkter som Toms Guld Barre, Yankie Bar og Toms Kæmpe Skildpadde har ført til øgede markedsandele i Danmark.

- Vi har produkter, som har en lang historie sammen med danskerne, siger adm. direktør for Toms Gruppen, Carsten Lyngsø Thomsen, i en pressemeddelelse.

 

Opdateret 10. nov 2020