Sukkerfri fødevarer hitter

Leverandører 17. maj 2017 -
This describes the image
Easis har flyttet sig fra at være et brand målrettet diabetikere til også at være et brand for dem, der ønsker at leve sundere. Foto: Easis
Skrevet af: Henrik Denman

Stadig flere danskere vil have fødevarer uden tilsat sukker, og den trend nyder den århusianske fødevarevirksomhed Easis godt af. I det nye årsregnskab kan virksomheden fremvise en rekordhøj indtjening.

Easis opgiver ikke omsætningstal, men virksomheden kan med 2016-resultatet fremvise vækst for 6. år i træk. Resultat af primær drift blev 10 mio. kr., hvilket er en stigning på 32 pct. i forhold til 2015. Virksomheden har samtidig forstærket sit økonomiske fundament, idet egenkapitalen er blevet øget med 5 mio. kr. til 16 mio. kr.

Direktør i Easis, Thomas Møberg, nævner flere årsager til det positive årsregnskab, bl.a. et højt innovationsniveau med op til 20 nye produktlanceringer om året, nye målgrupper og nye salgskanaler.

Virksomheden begyndte i 1993 i det små med en lille produktion af is uden tilsat sukker, og i dag har den et bredt sortiment med mere end 95 varenumre.

Siden 2009 har Easis været ejet af Koff A/S, der ejer en række danske fødevarevirksomheder med bagerivirksomheden Kohberg som den største.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?