Nespresso åbner nyt butikskoncept
Nespresso er en af de leverandører, som supplerer salget via supermarkedskæderne med egne salgskanaler.
Nespresso Boutiques findes allerede syv steder i Danmark, og i denne uge har Nespresso danmarkspremiere på et nyt butikskoncept, som ligger i den nye udbygning af Rødovre Centrum.
Efter at have været til stede i Rødovre Centrum med en såkaldt pop-up butik i lidt over et år, har Nespresso nu valgt at åbne en permanent butik samme sted.
– Med den nye koncept-boutique ønsker vi at minimere barrieren mellem kunden og vores kaffespecialister for at kunne tilbyde en bedre en-til-en service. Med det nye butikskoncept kan vi give kunderne i Rødovre Centrum en mere personlig og nærværende oplevelse, siger Gitte Sarlvit, marketingdirektør hos Nespresso Danmark.
Den nye butik vil ikke indeholde en traditionel salgsdisk, men kunderne vil derimod opleve en mere interagerende betjening, hvor rådgivningen og kaffen vil være i fokus. I stedet for kasseapparater vil Nespressos kaffespecialister være udstyret med tablets, hvor kundernes ordrer indtastes og straks klargøres i butikken.
Den nye butik indeholder et mobilt salgsområde og et pick-up-område. Kunden kan bestille varer på Nespressos hjemmeside eller på en app og afhente bestillingen en time senere i pick-up området.
Desuden er der et smagsområde, hvor man kan smage en af de 24 kaffer fra Nespressos faste sortiment, samt et maskingalleri med et udvalg af maskiner.