Naturmælk øger omsætningen med 16 mio. kr.
En stigende samhandel med flere storkunder har smittet af på omsætningen hos det økologiske andelsmejeri Naturmælk, der i regnskabsåret 2018/19 havde vækst på 4,3 pct. I alt omsatte mejeriet for 389 mio. kr.
Samme fremgang var der ikke at spore på bundlinjen, hvor overskuddet blot landede på 2,1 mio. kr. 6,4 mio. kr. i forrige regnskabsår.
Ifølge Naturmælks ledelse har man haft fokus på at ombygge selskabets to mejerier med nye tappemaskiner, som har medført et stigende omkostningsniveau.
Dertil kommer blandt andet ændringer i driftsledelsen, udfordringer med transport samt nogle større kunder, der også har påvirket resultatet i negativ retning.
Naturmælk blev syv andelshavere rigere i det forgangne regnskabsår, og mejeriet forventer en fortsat positiv udvikling for økologiske mejeriprodukter de kommende år.