Maggi skaber vækst for Nestlé
Nestlés kendte varemærke Maggi har en del af æren for, at fødevarekoncernen kan fastholde sin salgsvækst.
Nestlé-koncernen, der er verdens største fødevarevirksomhed, omsatte i årets første ni måneder for 420,8 mia. kr. og havde en organisk vækst på 2,6 pct. Nestlé Danmark offentliggør kun årsregnskab, men ifølge selskabet fastholder man også sine salgsmål for 2017.
På det danske marked er væksten bl.a. skabt med Maggis genkomst i de danske butikker. Maggi har i de senere år været repræsenteret med den klassiske bouillonterning, og den er nu suppleret af en række nye produkter.
– Forbrugere og kunder er glade for at få Maggis mange variationer på markedet. Vi har også valgt at markedsføre Maggi-pastaretter. Vi har et stort Maggi-sortiment i andre europæiske lande, og vi ser et potentiale for yderligere produkter i Danmark, siger landechef Henriette Sonne-Schmidt, Nestlé Danmark.
I Danmark mærker Nestlé også et boom i salget af kondenseret mælk, som bl.a. er blevet kendt efter et Brdr. Price-program i tv for et par år siden.
Inden for kaffe bliver en anden gammel kending, Nescafé Gold, ved med at vokse i salg.