Kaffebar vil på hylderne i hele dagligvarehandlen
Kaffebarkæden Espresso House satser nu på massivt på dagligvarehandlen.
I løbet af første kvartal i år vil den nordiske kaffebarkæde sende et sortiment af kaffe ud på hylderne i dagligvarehandlen i både Danmark, Sverige og Norge.
Lanceringen sker i samarbejde med Jacobs Douwe Egberts (JDE) og sortimentet består ifølge en pressemeddelelse af "et premium udbud af filterkaffe, espressobønner og kaffekapsler", der er såkaldt "Speciality Coffee", en kvalitet som kun 5 pct. af verdens kaffe holder.
- Vi har set, at de skandinaviske kaffedrikkere, ikke mindst de danske, bliver mere og mere kvalitetsbevidste. De er mere optaget af at forstå kaffens oprindelse og de forskellige typer, der findes, og de kan kende og smage forskel på kafferne. Det vi tilbyder i vores kaffebarer forbliver det samme, men vi vil også give dem, som ikke har tid til at besøge vores kaffebarer en chance for at nyde den rigtigt gode kaffe. Derfor etablerer vi Espresso House gennem samarbejdet med JDE i dagligvarehandlen, siger Claus Skovfoged, der er direktør for Espresso House Danmark.
Espresso House er i forvejen i udvalgte Meny-butikker samt i Nemlig.com.
JDE råder i forvejen over en større portefølje af kaffebrands, herunder L’Or, Gevalia, Pickwick, Senseo, Tassimo og Café Noir.