HelloFresh-direktør: Dansk lancering er gået over al forventning

Leverandører 18. feb 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: HelloFresh
  • Kongen af måltidskasser, tyske HelloFresh, har som mål at blive størst i Danmark. Den første del af den lange rejse er gået bedre end forventet, siger direktør Kristian Hald

Skrevet af: Søren Tougaard
Verdens største måltidskasse-virksomhed, børsnoterede, tyske HelloFresh, gik sidste sommer ind på det danske marked. Dengang sagde Kristian Hald, HelloFresh-direktør i Danmark, at ambitionen er at blive den største spiller på markedet inden for en kort årrække. HelloFresh er da heller ikke hvem som helst. Koncernen omsatte for 13,4 mia. kr. i 2019 og opererer på 14 markeder, herunder Danmark. - Vi har været rigtig glade for modtagelsen i Danmark. Lanceringen er gået over al forventning. Derfor kigger vi også hele tiden på, hvordan vi kan udvide vores produkt og hele tiden sikre, at vi møder danskernes behov. Vi kan allerede nu tilbyde vores kunder flere valgmuligheder. Vi har nu i alt 15 ugentlige opskrifter, som du selv kan sammensætte efter egne og familiens præferencer. - Dertil vil vi som noget nyt tilbyde en ny premium-opskrift, som kan tilvælges hver uge. Premium-opskriften vil gøre det muligt også at anvende HelloFresh til særlige lejligheder, eller bare en ekstra hyggelig aften med familien. Vi har derudover gjort det muligt at skalere antallet af portioner fra dag til dag, hvis man ønsker at invitere gæster med til middagen. Vi er meget spændte på at se, hvordan danskerne tager imod vores premium-koncept, siger direktør Kristian Hald. Modent marked Herhjemme har måltidskasser eksisteret på markedet i en længere årrække. Den ubestridt største aktør på markedet er Aarstiderne. Herefter følger blandt andre Salling Group-ejede Skagenfood, onlinesupermarkedet Nemlig.com og Retnemt. Konkurrencen skræmmer dog ikke den tyske måltidskassemastodont. - I Danmark har vi et meget etableret marked for måltidskasser, men vi føler os sikre på, at vi med vores koncept kan tilbyde en større fleksibilitet og et mere enkelt koncept, der kan opfylde danskernes behov, når det kommer til hjemmelavede måltider. Vi lytter til vores kunder, og vi bruger deres feedback til løbende at optimere vores service og udvikle nye opskrifter. Det mener vi, gør os unikke på det danske marked, siger Kristian Hald.
Opdateret 18. feb 2021