Geia Food opkøber convenience-producent

Leverandører 27. jan 2022 -
This describes the image
Foto: Food Partners World
  • Nordjyske Geia Food har købt Food Partners World, der producerer friske måltidsløsninger, frisk presset juice og shots. 

Skrevet af: Søren Tougaard

Food Partners World omsætter årligt for ca. 115 mio. kr. og beskæftiger 10 medarbejdere. Fra kontoret i centrum af København har virksomheden gennem årene lanceret en række succesfulde varemærker som Palæo, Lundberg og grEAT og udvikler også koncepter med kunderne under deres egne varemærker.

Nu er Food Partners World blevet opkøbt af aalborgensiske Geia Food, der i 2020 omsatte for næsten 1,6 mia. kr. og genererede godt 79 mio. kr. på bundlinjen. 

- Med købet af Food Partners World ønsker vi at sætte mere fokus på de helt friske og sunde måltidsløsninger og drikkeprodukter - et område, der kommer til at vokse kraftigt de kommende år. Vores ambition er at skabe den stærkeste udbyder af friske convenience-produkter i Norden, og med vore fælles kompetencer i Geia Food og Food Partners glæder vi os til en spændende nordisk vækstrejse i årene fremover sammen med virksomhedens dygtige medarbejdere, udtaler adm. direktør Claus Ravnsbo, Geia Food, i en pressemeddelelse. 

Food Partners World grundlæggere Daniel Straub-Hamp, Carsten Mortensen og Tim Klöcker er fortsat partnere i den nye struktur og vil fortsætte med at stå for den daglige drift.

- På trods af Covid-19 er convenience-kategorien de senere år vokset eksplosivt, og den er derfor blevet et must have "ben" i enhver større fødevarekoncern. Markedet har historisk set været meget fragmenteret, og i takt med den øgede volumen er det vores vurdering, at en konsolidering er nødvendig for at kunne vækste samt være konkurrencedygtige på længere sigt. Derfor er vi utrolig glade og stolte over at kunne fortsætte vores vækstrejse sammen med Geia Food i hele Norden, siger Daniel Straub-Hamp, adm. direktør i Food Partners World. 

Opdateret 28. jan 2022