Forrygende salg af stærke mærkevarer
Handelsselskabet Arvid Nordquist, der har en række stærke internationale mærkevarer i sin portefølje, har haft et forrygende år i 2016.
Omsætningen er øget med 62 pct. fra 2015 til at nå 59,7 mio. kr. i 2016. Bruttoresultat blev 2,8 mio. kr., men efter udgifter til personaleomkostninger og finansielle omkostninger blev årets resultat et underskud på 674.248 kr. Det er imidlertid en væsentlig forbedring af resultatet i forhold til 2015, hvor selskabet fik et underskud på 3 mio. kr.
Arvid Nordquists markante fremgang hentes på salg og markedsføring af en lille, men stærk gruppe mærkevarer som Del Monte juice, Colman's sennep, Robertson's marmelade og HiPP børnemad.
Arvid Nordquist med hovedsæde i Stockholm er et nordisk handelshus salgskontor i Danmark, som åbnede i 2002.