Danskerne vil styre kaffemaskinen via mobilen
Nestlé, der er en af verdens største fødevarevirksomheder, henter på ny vækst fra danskernes usvækkede lyst til at forny deres kaffevaner.
Som noget nyt kan danskerne styre Nespresso-maskinen via mobilen, og det har yderligere skubbet omsætningen i vejret.
Virksomheden opnåede sidste år en organisk global vækst på 3,2 pct., og i Danmark betegner ledelsen det for et tilfredsstillende år. Årsregnskabet er dog endnu ikke offentliggjort.
Nestlé har vundet markedsandele inden for de største produktkategorier, og det skyldes bl.a. en satsning på at kunne tilbyde et bredere udvalg af produkter inden for hver kategori.
- Tager vi kaffe, der er den største kategori for Nestlé Danmark, kan vi se, at danskerne i højere grad ønsker forskellige kaffetyper på forskellige tidspunkter på dagen, og de ønsker at kunne vælge blandt mange varianter - varme som kolde. Det har vi satset hårdt på at kunne levere, siger landechef i Nestlé Danmark, Henriette Sonne-Schmidt i en pressemeddelelse.
Nespresso, der også har haft et fint år, peger på, at danskerne har taget godt imod muligheden for at kunne have overblik over sin kaffe via mobilen.
- Trenden "Internet of Things" er for alvor kommet til Danmark, siger Fredrik Nilsson, direktør i Nespresso Danmark.
Han peger på den første generation af connected-maskiner fra Nespresso, som blev lanceret sidste år, og hvor man via en app kan brygge sin kaffe, så den står klar, når man kommer hjem.