Danske Spil indleder kampagne mod Ludomani
Danske Spil vil med en ny kampagne have fokus på ludomani.
Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende.
Det foregår på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Når der opstår diskussioner på de sociale medier, vil Dansk Spil gå i dialog med danskerne.
CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling, siger:
- At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun.
For ca. 10.000 danskere udvikler spilleglæden sig til afhængighed, også kaldt ludomani.
- I Danske Spil ønsker vi ikke at tjene penge på kunder, hvor spillet går ud over deres sundhed og trivsel, både ud fra den opfattelse, at det ikke er ansvarligt, og også fordi det ikke giver langsigtet mening for vores forretning. Spil skal være underholdning, og kunder som oplever problemer skal have rådgivning og hjælp – så tidlig som muligt, siger Stine Hove Marsling.