Coop365 vinder pristjek i Politiken

Leverandører 12. maj 2022 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Coop
  • Coops nye discountkæde har for anden gang i år fået topplacering i dagbladenes prisundersøgelser

Coops nye discountkæde Coop 365 lander på førstepladsen i Politikens nye pristjek og vinder med cirka fem kroner over Rema 1000 og hele 34 kroner over Netto, som lander på en 9. plads. 

10 dagligvarebutikker er med i pristjekket af discountvarer, som omfatter 30 af de mest almindelige dagligvarer.

Tidligere på året sikrede Coop 365 sig også en plads sommer nummer ét i B.T. pristjek af 40 dagligvarer hos 12 dagligvarebutikker.

Kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365, siger til Politiken, at ”vores adgangsbillet for at blive valgt til af kunderne, det er jo lige præcis at være på plads med prisen, så det har vi brugt sindssygt mange ressourcer på, og det er så befriende, når det lykkes”.

Coop 365 vandt discountpristjekket med en samlet pris på 355,53 kroner, mens kurven hos Nemlig.com, som var testens dyreste, kostede 391,61 kroner.

Netto skriver i en mail til Politiken, at pristjekket er et udtryk for et øjebliksbillede i markedet, og at det er Nettos ambition fortsat at være billigst på det samlede indkøb.

Politiken tjekkede priserne fra 27. april til og med 30. april.

Tidligere på året undersøgte Politiken prisen på økovarer. Her blev Coop 365 nummer to efter Rema 1000.

For nylig kom der tal fra Danmarks Statistik, som viser, at fødevarepriserne er steget meget kraftigt i pris på det seneste, og sammenlignet med sidste år er det blevet 7,7 procent dyrere at fylde indkøbskurven med madvarer, og alene fra marts til april i år er priserne steget 2,2 pct.

I en ny undersøgelse, som Norstat har udført for Landbrug & Fødevarer, svarer 25 procent, at de har købt flere fødevarer på tilbud eller gået efter billigere mærker, siden krigen i Ukraine brød ud.
 

Opdateret 12. maj 2022