Cofoco klar med plantebaseret frokostkoncept
Det store indtag af kød sætter et negativt aftryk i danskernes fælles klimaregnskab. Samtidig har forbrugernes bevægelse mod en mere varieret og plantebaseret kost for alvor taget fart.
Det betyder, at der er mangel på bæredygtige frokostordninger i høj kvalitet, som har et vegetarisk udgangspunkt med kød som et lille supplement.
Det mener man hos cateringvirksomheden Cofoco Food, som fra 1. august introducerer et nyt plantebaseret frokostkoncept til virksomheder, organisationer og kontorfællesskaber.
Frokostordningen har fire vegetardage og en enkelt køddag samt fokus på lokalt producerede råvarer, økologi og dyrevelfærd.
Mere bæredygtig menu
- Vi har nu testet det nye frokostkoncept over en længere periode og er klar til at lancere en ordning, som både lever op til Cofocos klassiske krav om god smag og høj kvalitet og samtidig sætter en fed streg under vores klare målsætning om konstant at blive mere bæredygtige. En plantebaseret frokostordning er dermed helt i tråd med alle vores andre bæredygtige tiltag i Cofoco og Cofoco Food, siger Kåre Find Nielsen, direktør i Cofoco Food, i en pressemeddelelse.
Cofoco Food er et selvstændigt storkøkken under Cofoco. Cateringvirksomheden beskæftiger ca. 80 medarbejdere, der dagligt producerer sandwiches, wraps, morgenmadsprodukter og færdigretter til bl.a. Irma og 7-Eleven.