Arla-smør i top på brandliste

Leverandører 22. sep 2021 -
This describes the image
Arla Foods var blandt højdespringerne i størst vækst i driftsresultatet i 2022. Foto: Arla Foods
  • Lurpak sidder tungt på imagetronen, når danskerne vurderer dagligvarebrands

Både Lurpak og producenten af det kendte smør, gigangtmejeriet Arla ligger i top på en ny liste over anerkendte brands inden for dagligvarer.

Det er YouGovs Brandindex inden for dagligvarer 2021, der netop er udkommet. Det viser danskernes vurdering af varemærker ud fra seks forskellige imageparametre: kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed.

Lurpak tager førstepladsen (40,3), mens Arla sætter sig på andenpladsen 34,9).

Tredjepladsen går til Anthon Berg med score på 32,3.

Endnu et smørbrand fra Arla har sneget sig med i top fem, nemlig Kærgården på en fjerdeplads, mens femte- og sjettepladsen går til to øl-klassikere, nemlig Carlsberg og Tuborg.

Et enkelt af supermarkedernes egne brands har også fundet vej ind på top10, og det er Änglamark på syvendepladsen foran brands som Toms, Løgismose og Rynkeby.

 

This describes the image

Kilde: YouGov

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er fra 1. august 2020 til 31. juli 2021.

Opdateret 22. sep 2021